منوی اصلی


نویسندگان


لینک دوستان

زیر باران انتظار

عاشقان مهدی

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فضائل علی علیه السلام در کتب اهل سنت و آدرس imamilia.mahtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 14948
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


روزشمار غدیر

آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

علی علیه السلام در قرآن و سنّت


لوگوی دوستان


بر چسب ها




امیرالمؤمنین

دو شنبه 16 دی 1392

امیرالمؤمنین

- رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: اگر مردم می‏دانستند که علی از چه زمانی امیرمؤمنان نامیده شد هرگز فضائل او را انکار نمی‏کردند. وی آن‏گاه این لقب گرفت که آدم میان روح و جسد بود (و هنوز آفرینش او کامل نگشته بود)، و آن‏گاه که خداوند (در عالم ذر از آفریدگان اقرار گرفت و) فرمود: "آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند: چرا". فرمود: "من پروردگار شما هستم، و محمّد پیامبر شماست، و علی امیر شما.".( ینابیع المودة 2 / 63.)



:: برچسب‌ها: امیرالمؤمنین, علی, علیه, السلام,

نوشته شده توسط « قبادی * خلیلی» در ساعت 21:11



داستانی از کودکی حضرت علی علیه السلام

دو شنبه 16 دی 1392

اين داستان از قول استاد فرحزاد و ايشان از قول ملا اسماعيل سبزواري بيان نموده اند :

روزي فاطمه بنت اسد مادر حضرت علي عليه السلام به امير المومنين كه فرزند آخر بوده وكوچك بوده مي گويد: من اين علي كوچولو را خيلي دوست دارم .

علي عليه السلام در جواب مادر بزرگوارشان مي فرمايد :به من نگو علي كوچولو من كوچولو نيستم.

مادر: شما كوچولو نيستي؟؟!


نه من از جلوترها بوده ام

مادر: يعني شما از من بزرگ تري ؟

حضرت اميرالمومنين مي فرمايد: من يه نمونه را براتون تعريف مي كنم . تا بداني من كوچولو نيستم .


مادر يادتون هست موقعي كه يك دختر جواني بودي وبا چند تا از دوستان براي تفريح بيرون شهر رفته بوديد ومردي همراه شما نبود. ودر آن بيابان شيري به شما حمله كرد؟ يادتون هست ؟ مادرش :گفت بله

امير المومنين فرمود يادتون هست از ترس به وحشت افتاده بوديد؟مادرش گفت :بله حضرت اميرفرمود: يك جوان آمد ونهيبي به شير زد وشير  رفت وشما نجات پيدا كرديد.

وشما گردنبندتان را بيرون آورديد وگفتيد اين هديه وجايزه  شماست  آيا همه اين حرف ها درسته ؟ مادرشان گفتند بله

 آنگاه امير المومنين دست در آستين كردند و همان گردنبند را به مادرشان دادند.

 (قصه پنج تن آل عبا با ساير انسان ها فرق دارد حتي حضرت آدم خدا را به پنج تن قسم داد تا بخشيده شد)

 

 



:: برچسب‌ها: داستانی از کودکی حضرت علی علیه السلام, داستانی, از , کودکی, حضرت, علی, علیه السلام,

نوشته شده توسط « قبادی * خلیلی» در ساعت 21:4



دانلود کتاب المراجعات سید شرف الدین به صورت pdf

یک شنبه 24 آذر 1392

المراجعات یا المراجعات رهبری امام علی در قرآن و سنت یکی از کتب شیعه‌است که توسط عبدالحسین شرف الدین موسوی نوشته شده‌است.

در سال ۱۳۳۱ هجری قمری، نویسنده کتاب به مصر رفته و با شیخ سلیم بشری، رئیس دانشگاه الازهر دیدار می‌کند. این دیدار باعث مباحثه آن دو در حول اعتقادات شیعه و سنی می‌شود که به صورت 112 نامه ادامه پیدا می‌کند.[۱].

آنچه زیبایی این کتاب را دوچندان کرده رعایت ادب و احترام طرفین است. این کتاب، بر خلاف بسیاری از مباحثات - که پر است از اهانت‌ها و هتک حرمت‌ها- بدون کوچکترین شائبه ای از توهین و با انصاف متقابل تالیف گشته است و این امر اهمیت خواندن این کتاب را برای هر انسان حقیقت جو، دوچندان می کند.

این کتاب یکی از کتب مهم شیعه است که به اعتقاد آن‌ها دارای موضع و منابع قوی و مستدل با لحن روان است[۱].

 

 برای دانلود اینجا کلیک کنید 



:: برچسب‌ها: دانلود کتاب المراجعات سید شرف الدین به صورت pdf, دانلود, کتاب, المراجعات, سید, شرف, الدین , به , صورت, pdf,

نوشته شده توسط « قبادی * خلیلی» در ساعت 11:19



فضائل علی علیه السلام در صحیح مسلم (1)

دو شنبه 18 آذر 1392

 

کتاب صحیح مسلم و صحیح بخاری از معتبرترین کتب حدیثی نزد اهل سنت می باشد و اکثریت اهل سنت بلکه همه آنان معتقدند که هر چه در این دو کتاب آمده است صحیح می باشد و هیچ مشکلی ندارد.

در حدیث شماره ۲۴.۴ کتاب صحیح مسلم باب فضائل علی بن ابیطالب رضی الله عنه آمده است که:

2404.  حدثنا قُتَيْبَةُ بن سَعِيدٍ وَمُحَمَّدُ بن عَبَّادٍ وَتَقَارَبَا في اللَّفْظِ قالا حدثنا حَاتِمٌ وهو بن إسماعيل عن بُكَيْرِ بن مِسْمَارٍ عن عَامِرِ بن سَعْدِ بن أبي وَقَّاصٍ عن أبيه قال أَمَرَ مُعَاوِيَةُ بن أبي سُفْيَانَ سَعْدًا فقال ما مَنَعَكَ ان تَسُبَّ أَبَا التُّرَابِ فقال أَمَّا ما ذَكَرْتُ ثَلَاثًا قَالَهُنَّ له رسول اللَّهِ ص فَلَنْ اسبه لان تَكُونَ لي وَاحِدَةٌ مِنْهُنَّ أَحَبُّ الي من حُمْرِ النَّعَمِ سمعت رَسُولَ اللَّهِ ص يقول له خَلَّفَهُ في بَعْضِ مَغَازِيهِ فقال له عَلِيٌّ يا رَسُولَ اللَّهِ خَلَّفْتَنِي مع النِّسَاءِ وَالصِّبْيَانِ فقال له رسول اللَّهِ ص أَمَا تَرْضَى ان تَكُونَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ من مُوسَى الا انه لَا نُبُوَّةَ بَعْدِي وَسَمِعْتُهُ يقول يوم خَيْبَرَ لَأُعْطِيَنَّ الرَّايَةَ رَجُلًا يُحِبُّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَيُحِبُّهُ الله وَرَسُولُهُ قال فَتَطَاوَلْنَا لها فقال ادْعُوا لي عَلِيًّا فَأُتِيَ بِهِ ارمد فَبَصَقَ في عَيْنِهِ وَدَفَعَ الرَّايَةَ إليه فَفَتَحَ الله عليه وَلَمَّا نَزَلَتْ هذه الْآيَةُ ( فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ ) دَعَا رسول اللَّهِ ص عَلِيًّا وَفَاطِمَةَ وَحَسَنًا وَحُسَيْنًا فقال اللهم هَؤُلَاءِ أَهْلِي .

 

معاویه به سعد بن ابی وقاص اعتراض کرد که چرا علی علیه السلام را ناسزا نمی گوید ؟ و سعد در جواب معاویه گفت وقتی سه فضیلت از فضائل علی را به یاد می آورم مانع می شود که به او ناسزا بگویم که اگر من یکی از آن سه فضیلت را داشتم از شترهای سرخ مو برایم بهتر بود و آن سه خصلت عبارتند از:

۱. پیغمبر در برخی از جنگ ها علی را جانشین خود در مدینه قرار داد و علی به او گفت: آیا مرا جانشین خود در بین زنان و کودکان قرار می دهی؟ پیغمبر فرمود: آیا راضی نیستی که تو نسبت به من مثل هارون نسبت به موسی باشی با این تفاوت که بعد از من پیغمبری نخواهد بود.

۲. در روز خیبر از پیغمبر شنیدم که می فرمود: فردا این پرچم را به دست کسی می دهم که خدا و رسولش او را دوست دارند و او نیز خدا و رسول را دوست دارد. و ما منتظر بودیم که او چه کسی خواهد بود و آن روز پیغمبر علی را فرا خواند و علی نزد پیغمبر آمد در حالیکه به چشم درد مبتلا بود در این هنگام پیغمبر از آب دهانش بر چشم علی مالید و چشم دردش بهبود یافت و سپس پرچم را به دست او داد و او به کمک خداوند خیبر را فتح کرد.

۳. وقتی آیه ( فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ ) (آل عمران:۹۳) نازل شد پیغمبر (ص)علی و فاطمه و حسن و حسین رضی الله عنهم را نزد خود فرا خواند و سپس فرمود: خدایا اینان اهل من هستند.



:: برچسب‌ها: فضائل علی علیه السلام در صحیح مسلم, فضائل, علی, علیه السلام , در, صحیح , مسلم, ,

نوشته شده توسط « قبادی * خلیلی» در ساعت 22:38



اماکن تخریب شده توسط وهابیت

جمعه 14 آذر 1392

اماکن تخریب شده وهابیت

آنچه که مسلم به نظر می رسد از این قرار است که بر هم زدن نظم سیاسی کشور سوریه نه تنها به لحاظ سیاسی و نظامی سایر کشورهای منطقه و به خصوص همسایگان این کشور را تحت الشعاع قرار می دهد، بلکه خطر دیگری نیز این روزها متوجه کشورهای منطقه شده است که عبارت است از یک جنگ تمام عیار مذهبی و دینی.

به گزارش بولتن نیوز، تعرض به ساحت قدسی حرم عقیله اهل بیت حضرت زینب سلام الله علیها، پرده دیگری از اهداف پشت پرده حمله به سوریه و معارضین تروریست را به نمایش گذاشت که خطر آن اگر بیشتر از مشائل نظامی و امنیتی نباشد، کمتر از آن نیز نیست.

تبارشناسی تروریست های سوری حکایت از آن دارد که بنیان های معرفتی وهابی و سلفی در آنها تبلور دارد و همین موضوع است که خطر جنگ مذهبی را تقویت می نماید.

نگاهی به سیر هتک حرمت به قبور مقدس در سوریه نیز نشان می دهد که این افراد تنها مقدسات تشیع را مورد هدف قرار نداده اند بلکه حتی نزدیک ترین صحابه پیامبر اسلام نیز از این خطر مصون نمی باشد.

دقیقا چند ماه قبل بود که قبر «حجر بن عدی» از نزدیک ترین صحابه پیامبر اسلام نیز مورد تخریب و هتک حرمت این افراد قرار گرفت که در آن برهه از زمان نیز سکوت مجامع بین المللی اسلامی سوالاتی فراوانی را برانگیخت.

بررسی اسامی اماکن مقدسی که توسط وهابیون تخریب شده است نشان از اوج انحراف عقیدتی در این فرقه ضاله دارد که در آن حتی اسامی اماکن مقدس سایر ادیان نیز به چشم می خورد و مختصری از آن بدین شرح است:



- تخریب بارگاه ائمه بقیع در قبرستان بقیع

- تخریب حرم امام حسین(ع)

- تخریب حرم همسران پیامبر

- تخریب مسجد سلمان

- تخریب مسجد البغله

- تخریب خانه حمزه(ع)

- تخریب حرم ابوذر و ربذه

- تخریب مسجد تنیة الوداع

- تخریب مسجد الرایة (پرچم)؛

- تخریب خانه امام سجاد(ع)

- تخریب حرم حضرت حوا(س)

- تخریب حرم عبدالله پدر پیامبر

- تخریب حرم دختران رسول خدا

- تخریب محله و کوچه ی بنی هاشم

- تخریب حرم حلیمه دایه ی پیامبر (ص)

- تخریب خانه ی حضرت زهرا(س) در مکه

- تخریب مصلای رسول خدا (ص) در کنار کعبه

- تخریب حرم مطهر امامی‌ن عسكر یین در سامرا

- تخریب مسجد و ضریح علی بن امام صادق(ع)

- تخریب خانه ام هانی محل شروع معراج پیامبر(ص)

- تخریب حرم اجداد پیامبر عبدمناف و هاشم و عبدالمطلب

- تخریب شعب ابی طالب جایگاه نفس الزکیه در مکه مکرمه

- تخریب حرم بستگان ائمه و رسول خدا تخریب حرم مادر پیامبر

- تخریب مسجد عتبان بن ملک که مصلای رسول خدا (ص) بود

- تخریب جاده ای که غار حراء را به مسجد الحرام وصل می‌ کرد

- تخریب خانه ی تولد حضرت رسول خدا(ص) در پشت کوه صفا

- تخریب مقبره ی حضرت خدیجه (س) تخریب جایگاه شق القمر

- تخریب خندقی که در جنگ خندق به دست مسلمی‌ن کنده شده بود

- تخریب دیوار دور شهر مدینه که توسط عضدالدوله دیلمی‌ بنا شده بود

- تخریب حرم ام البنین تخریب حرم آمنه بنت وهب و مادر پیامبر اکرم (ص)

- تخریب مسجد جواثا اولین مسجدی که بعد از مسجد النبی در آن نماز جمعه برگزار شد.

تخریب نشانه ورود و خروج فاطمه بنت اسد مادر امی‌رالمؤمنین پس از تولد آن حضرت از کعبه

- تخریب خانه امام صادق(ع) که سابقاً منزل حارثة بن نعمان بود و محل ازدواج های پیامبر(ص)

- تخریب حرم ابراهیم پسر پیامبر که در زمان رسول خدا ساخته و خود رسول خدا با دستان خودشان آن را تعمیر نمودند و عثمان بن مظعون

- تخریب حرم ابوطالب یار باوفای پیامبر و فاطمه بنت اسد که پیامبر شخصاً آن را ساخته بودو زیارت گاه قرار داد

- تخریب حرم اصحاب رسول خدا همچون جابر بن عبدالله و مقداد و اسامه و سعد بند معاذ و بیست نفر دیگر از صحابه ایشان

- تخریب مسجد ردالشمس؛ همان مسجدی است که در آن خورشید به دستور پیامبر(ص) و به اذن خدا به وسط آسمان آمد تا حضرت علی(ع) نماز عصرش را در زمان فضیلتش به جا آورد. مکانی در کوه ذباب بود که پیامبر خدا (ص) از آنجا بر کندن خندق نظارت می‌ کردند

- تخریب مسجد حضرت عباس بن علی(ع) در روستای مطیرفی در احساء/ مسجد جوانان در احساء، دومین مسجدی که پس از مسجد رسول الله در آن نماز جمعه برگزار شد

- تخریب حرم مطهر شهدای احد و حمزه سیدالشهدا(ع) عمو و برادر رضاعی پیامبر(ص)؛ پیامبر(ص) در داغ عموی بزرگشان فرمود: از این روز سخت تر در زندگی شان نخواهند داشت.

- حرم مطهر شهدای فخ که به فرماندهی حسین بن علی(ع)، نسل چهارم امام مجتبی(ع) صورت پذیرفت. این واقعه 108 سال بعد از واقعه ی کربلا علیه بنی عباس اتفاق افتاد که امام جواد(ع) در وصف آن مصیبت عظیم می‌ فرمایند: بعد از واقعه ی کربلا هیچ کشتاری عظیم تر از واقعه ی فخ نبود.

-تخریب حرم شهدای حره که دو سال بعد از واقعه کربلا و حمله ی یزید به مدینه در دفاع از مدینه الرسول به دست سپاه انبوه شام به شهادت رسیدند و بعد از شهادت آنان، به مدینه حمله کردند و موجب شد تا هزاران تن از مردم مدینه در خون خود غلط بزنند.

- تخریب مقبره حضرت عیسی(ع) از پیامبران الهی در روستای اوجام در فطیف تخریب قبور شهدای بدر که بنای یادبود آن به دست شخص رسول خدا ساخته شده بود.

- تخریب خانه حضرت خدیجه (س) که جایگاه نزول وحی و محل تولد حضرت زهرا(س) و محل ازدواج رسول خدا (ص) و محل رحلت حضرت خدیجه(س) و محل زندگی پیامبر(ص( تا روز هجرت بود. در این خانه اتاقی بود که خزینه ی حضرت خدیجه (س) بود که همه وقف اسلام شد. بعد ها زهرای اطهر در این اتاق می‌ نشست و شخصاً گندم آسیاب می‌ کرد و نان می‌ پخت و سختی ها را متحمل می‌ شد. اتاق دیگر این خانه محل عبادت رسول خدا (ص) و محل نزول وحی بود. اتاقی هم برای رسیدگی به امور مسلمی‌ن در آنجا وجود داشت.

- تخریب خانه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در مدینه که محل حضور مکرر حضرت رسول خدا(س) و محل ولادت امام حسن(ع) و امام حسین(ع). همچنین محل نزول آیه ی تطهیر و حدیث کساء

- تخریب خانه ابوایوب انصاری اولین اقامتگاه پیامبر(ص) در مدینه که حدود هفت الی دوازده ماه محل نزول وحی بود تا مسجد قبا و اتاقهایش ساخته شود

- تخریب خانه ارقم (دارالخیزران) در دامنه کوه صفا؛ پناهگاه رسول خدا(ص) و نقطه آغاز نشر و گسترش احکام اسلام و اولین عبادتگاه مسلمی‌ن در مکه

- تخریب بیت الاحزان و گنبد بالای آن؛ بیت الاحزان خانه ای است که حضرت زهرا(س) در آنجا به سوگ پدرش می‌ گریست.

- تخریب بارگاه های متعدد در قبرستان بقیع خانه ام المؤمنین حضرت خدیجه بنت خویلد در مکه مکرمه

- تخریب جایگاه عهد نامه مشهور رسول خدا (ص) با مشرکان که آن عهدنامه توسط موریانه خورده شد به جز بسم الله

- تخریب قبرستان المعلی در مکه مکرمه که بارگاه و مقبره برخی از اهل بیت علهیم السلام و یاران پیامبر در آن قرار دارد.

- تخریب قبور بسیاری از علمای و عرفای شافعی مذهب در کردستان ایران و...

- به آتش کشیدن مقام جعفر بن ابیطالب معروف به جعفر طیار در جنوب اردن

حال سوال اصلی این جاست که در صورت تفوق این گروه بر سوریه و کل منطقه، پیروان سایر ادیان و مقدسات آنها در چه درجه ای از امنیت خواهند بود و آیا اصلا امکان ادامه حیات برای آنها وجود خواهد داشت؟!

قدر مسلم آن است که این فرقه مذهبی هیچ حد و حدودی در تخریب آثار و افکار سایر ادیان و مذاهب برای خود قائل نیست و آتشی که آنها امروز در سوریه برمی افروزند به زودی دامان کل منطقه و ادیان ساکن در آن را خواهد گرفت.


:: برچسب‌ها: اماکن, تخریب, شده, وهابیت, اماکن تخریب شده توسط وهابیت,

نوشته شده توسط « قبادی * خلیلی» در ساعت 23:27



دانلود ۳۰ تصویر با موضوع امام علی علیه السلام

جمعه 21 تير 1392

دانلود ۳۰ تصویر با موضوع امام علی علیه السلام


این مجموعه طرح شامل :

خوشنویسی،تصویر سازی،عکس،گراف،کاشیکاری و … می باشد.

سایت های منبع :

شیعه والپیپر،شیعه آرت و منتظرآرت



:: برچسب‌ها: دانلود , ۳۰ , تصویر, با , موضوع, امام, علی, علیه , السلام , امام علی علیه السلام,

نوشته شده توسط « قبادی * خلیلی» در ساعت 3:21



دانلود مناجات حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در مسجد کوفه توسط: استاد سماواتی

جمعه 21 تير 1392

دانلود مناجات حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در مسجد کوفه


توسط: استاد سماواتی


جهت دانلود بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید.
مستقیم
(11.26mb)



جهت دانلود مختصری (بخشی) از مناجات بر روی لینک زیر کلیک بفرمایید.
مستقیم
(2.25mb)



توجه:
- فرمت فایل mp3 می باشد.
- منبع:shiabooks.ir/category/cat-16#



جهت تعجیل در فرج:


اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم



:: برچسب‌ها: دانلود , مناجات, حضرت, امیرالمومنین , علی , (علیه السلام), در, مسجد , کوفه , توسط, :, استاد , سماواتی ,

نوشته شده توسط « قبادی * خلیلی» در ساعت 3:7



نرم افزار عاشق ترین معشوق (حضرت علی علیه السلام)

جمعه 21 تير 1392

این نرم افزار توسط سایت گفتگوی دینی طراحی شده است و از امکانات آن میتوان به مقالات، پیامکهای علوی، اشعار مدح مولا، کتابهای رایانه، صوتی و تصویری، نرم افزارهای موبایل، زیارت انلاین و .. اشاره کرد و ویژگی دیگر این برنامه پرتابل بودن آن است که نیازی به نصب برنامه ندارد.

نرم افزار اسلامی عاشق ترین معشوق

دانلود با حجم ۲٫۶ مگابایت

در صورت خرابی لینک دانلود بالا از لینک زیر استفاده کنید

دانلود از سرور میهن دانلود

رمز : www.mihandownload.com

منابع: اسلام دانلود و میهن دانلود



:: برچسب‌ها: دانلود, نرم افزار, عاشق , ترین, معشوق, (, حضرت , علی, علیه, السلام, ), مقالات, پیامکهای , علوی, اشعار , مدح , مولا, کتابهای, رایانه, صوتی , و , تصویری, نرم , افزارهای , موبایل, زیارت, انلاین,

نوشته شده توسط « قبادی * خلیلی» در ساعت 3:4



دانلود کتاب پیشگوییهای حضرت علی (ع )

جمعه 21 تير 1392

نام کتاب : پیشگوییهای حضرت علی ع

مولف:سید محمد نجفی یزدی

فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


:: برچسب‌ها: دانلود, کتاب , پیشگویی , های , حضرت علی , (ع ), سید محمد نجفی یزدی,

نوشته شده توسط « قبادی * خلیلی» در ساعت 3:0



دانلود کتاب معجزات و کرامات امام علی علیه السلام

جمعه 21 تير 1392

نام کتاب : معجزات و کرامات امام على (ع)

مولف : عباس عزیزى

فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


:: برچسب‌ها: دانلود , کتاب , معجزات, و , کرامات, امام علی, علیه السلام, عباس عزیزى,

نوشته شده توسط « قبادی * خلیلی» در ساعت 2:58



دانلود کتاب خاطرات حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام

جمعه 21 تير 1392

نام کتاب: خاطرات امیرالمومنین (ع)

مولف : شعبان خان صنمی

فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


:: برچسب‌ها: دانلود, کتاب , خاطرات , حضرت , امیرالمؤمنین , علی, علیه السلام,

نوشته شده توسط « قبادی * خلیلی» در ساعت 2:56



1001 داستان از زندگانى امام على (عليه السلام )

جمعه 21 تير 1392


نام کتاب : 1001 داستان از زندگانى امام على (عليه السلام )

مولف: محمد رضا رمزى اوحدى

خبر تولد على (ع )

امام صادق (عليه السلام ) فرمود: هنگامى كه پيغمبر خدا صلى الله عليه و آله و سلم از مادر متولد شد، فاطمه بنت اسد نزد همسر خود ابوطالب (پدر على (عليه السلام ) آمد و مژده تولد پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم را به او داد، ابوطالب به او فرمود: يك سبت (روزگار دراز و طولانى ) صبر كن من هم مژده تولد مانند آن را كه جز نبوت ندارد، به تو خواهم داد، آنگاه امام فرمود: سبت مدت سى سال است و فاصله زمانى بين تولد پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم تا تولد اميرالمؤ منين (عليه السلام ) سى سال بود.(7)

فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


:: برچسب‌ها: 1001 , داستان, از , زندگانى, امام على, (عليه السلام ) ,

نوشته شده توسط « قبادی * خلیلی» در ساعت 2:54



₪₪ دانلود کتاب - حضرت علی علیه السلام ₪₪

جمعه 21 تير 1392

نام کتاب : زندگی نامه حضرت علی (ع)

فایل های پیوست شده فایل های پیوست شده


:: برچسب‌ها: دانلود, کتاب - حضرت, علی , علیه السلام,

نوشته شده توسط « قبادی * خلیلی» در ساعت 2:51



دانلود کتاب الگوهای رفتاری امام علی علیه السلام (جلد2)

جمعه 21 تير 1392

عفو اهانت کننده
پس از شکست مردم بصره، عایشه را در منزل بزرگِ قبیله، عبداللّه بن خلف خزاعى، که در جنگ جمل کشته شده بود جاى دادند.
عبداللّه در زمان خلیفه دوّم کاتب دیوان بصره بود، زن او صفیّه، دختر حارث بن طلحه بود.
حضرت امیر المؤمنین على علیه السلام پس از ورود به بصره دو رکعت نماز در مسجد جامع بصره خواند و سپس به سوى خانه عبداللّه، جایگاه عایشه رفت.
وقتى امام على علیه السلام وارد خانه مى شد، صفیّه زن عبداللّه با گریه و زارى به حضرت امیر المؤمنین على علیه السلام اهانت ها کرد.
امّا امام على علیه السلام چیزى نفرمود، و به اطاق عایشه رفته، اهانت هاى صفیّه را به عایشه گوشزد فرمود، و آنگاه که از خانه خارج مى شد، باز صفیّه به حضرت اهانت کرد، بگونه اى که یاران حضرت امیر المؤمنین على علیه السلام تحمّل خود را از دست دادند، و آن زن را تهدید کردند، که امام على علیه السلام فرمود:

(هرگز تعرّض به زنان خیرى براى ما نخواهد داشت .)(*)

پاورقی:

* تارخ طبرى ج 3 ص 543، و مستدرک الوسائل ج 2 ص 251

 

 

برگرفته از:

کتاب الگوهای رفتاری امام علی علیه السلام (جلد2) (دانلود کتاب)

 

 

جهت تعجیل در فرج: 

 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و العن اعدائهم

 

 



:: برچسب‌ها: دانلود, کتاب , الگوهای , رفتاری, امام علی, علیه السلام, (جلد2), صفیه, عایشه, اهانت, بصره, خلیفه, عبدالله,

نوشته شده توسط « قبادی * خلیلی» در ساعت 2:37



درباره



به وبلاگ ما خوش آمدید جرجي جرداق نويسنده ودانشمند مسيحي(دراواخرکتابش با تاسف و حسرت مي گويد:اي دنيا براي تو چه مي شود که همه نيروي خود را جمع کني و در هر زماني يک علي بياوري با آن عقل و قلب و دانش و زبان و ذوالفقارش؟ ***منتظر نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما هستیم***
darya2fany@yahoo.com


مطالب پیشین

کد سرود و مدیحه خوانی عید غدیر
دلایل مخفی بودن قبر حضرت فاطمه
نظر رجال عامه و ديگران در باره على عليه السلام
خطبه امام حسین(ع) در فضائل حضرت علی(ع)
فتح عمربن خطاب اززبان علامه امینی رضوان الله
*ندامت خلیفه غاصب اول
دانلود کتاب همراه با راستگویان
دانلود کتاب «راهی به سوی حقیقت»
دانلود کتاب های ارزشمند شیعی
آنگاه هدایت شدم
مجموعه تصویری خطبه غدير
کلیپ تصویری بر اوج منبر
قرآن
قصه شوق
امیرالمؤمنین
داستانی از کودکی حضرت علی علیه السلام
دانلود کتاب المراجعات سید شرف الدین به صورت pdf
فضائل علی علیه السلام در صحیح مسلم (1)
اماکن تخریب شده توسط وهابیت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by imamilia